'Czekając na miłość rodzicielską'
Z dniem 17.12.2014 r. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Koninie zakończył realizację programu współfinansowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Program był realizowany w ramach otwartego konkursu ofert w ramach 'Resortowego Programu wspierania rozwoju rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2014' dla rodzin powstałych w 2014 roku oraz kandydatów na rodziców zastępczych.
Celem w/w programu było wspieranie jednostek samorządu terytorialnego szczebla powiatowego w rozwoju systemu rodzinnej pieczy zastępczej poprzez zrefinansowanie wydatków powstałych od 1 stycznia 2014 r. oraz dofinansowanie działań planowanych do realizacji w 2014 r. dotyczących powstawania rodzin zastępczych oraz rodzinnych domów dziecka. W ramach tego programu przeszkolono również rodziny zastępcze ustanowione przez Sąd Rejonowy w Koninie w 2014 rok. Tematem szkoleń było: Dziecko w rodzinie zastępczej – właściwe relacje oraz Dziecko w obliczu przemocy.
Szkolenie kandydatów na rodziców zastępczych prowadzone było w oparciu o autorski program pn. 'CZEKAJĄC NA MIŁOŚĆ RODZICIELSKĄ' - PROGRAM SZKOLENIA DLA KANDYDATÓW NA RODZINY ZASTĘPCZE zatwierdzony decyzją Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Udział w szkoleniu był bezpłatny, wzięło w nim udział 6 osób. Wśród osób, które ukończyły szkolenie są takie rodziny, które już wychowują dzieci w rodzinie zastępczej, ale również takie, które chcą dopiero przyjąć dziecko do swojej rodziny. Z tej grupy przeszkolonych osób 2 rodziny deklarują chęć pełnienia funkcji zawodowej rodziny zastępczej. Szkolenie rodzin zastępczych trwało około 60 godzin i obejmowało cześć wykładową, warsztatową oraz praktyki. Prowadzone było przez 5 pedagogów oraz 2 psychologów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie.
Z myślą o dzieciach i ich opiekunach Pracownicy Ośrodka napisali program szkoleniowy, którego głównym celem jest przygotowanie kandydatów do świadomego i dojrzałego pełnienia roli rodziny zastępczej oraz do zapewnienia troskliwej opieki dzieciom i stworzenia jak najlepszych warunków dla prawidłowego ich rozwoju.