Dodatek osłonowy
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Koninie informuje, że wnioski o przyznanie dodatku osłonowego w formie papierowej należy składać w siedzibie Ośrodka, przy ul. Przyjaźni 5, pokój Nr 18, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 15:00 bądź w formie elektronicznej korzystając wyłącznie z profilu zaufanego.
Wnioski można składać do 31 października 2022 r. Data złożenia wniosku nie ma wpływu na wysokość dodatku. Nawet, gdy wniosek zostanie złożony na przykład w miesiącu lutym lub w marcu, wysokość dodatku będzie taka sama, jak przy wnioskach składanych w miesiącu styczniu 2022 roku.
Dodatek osłonowy przysługuje:
- osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych nie przekracza kwoty 2100 zł,
- osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę.
Podstawą ustalenia przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego wnioskodawcy są dochody osiągnięte:
- w 2020 r. - w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 stycznia 2022 r. do dnia 31 lipca 2022 r.,
- w 2021 r. - w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia 2022 r. do dnia 31 października 2022 r.
Dodatek osłonowy w podwyższonej kwocie przysługuje w przypadku wcześniejszego wpisania źródła ciepła (np. piec węglowy, kominek, piec kaflowy) do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Wypełnioną deklarację dotyczącą źródła ciepła można złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Koninie w Wydziale Ochrony Środowiska lub wysłać ją drogą elektroniczną (wymagany jest podpis elektroniczny lub profil zaufany). Więcej informacji o CEEB.
Więcej informacji można uzyskać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie, ul. Przyjaźni 5, pod nr telefonu: (63) 242 62 32 wew.: 625, 610, 662, 663, 664, oraz na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
E-mail, z którego wysyłana jest korespondencja do klientów w ramach programu DOBRY START: dobrystart@moprkonin.lm.pl.
UWAGA: Prosimy nie wysyłać wniosków na powyższy adres e-mail, pozostaną one bez rozpatrzenia.
Pliki do pobrania
Ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (188.87 KB)
Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 3 stycznia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego (417.88 KB)
Wniosek o dodatek osłonowy - wersja edytowalna (60.12 KB)
Wniosek o dodatek osłonowy - wersja pdf do wydruku (522.52 KB)
Wskazówki jak wypełnić wniosek o dodatek osłonowy (161.07 KB)
Klauzula informacyjna (39.72 KB)