Dobry Start
E-mail, z którego wysyłana jest korespondencja do klientów
w ramach programu DOBRY START:
DOBRY START to 300 złotych jednorazowego wsparcia co roku dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny bez względu na dochód rodziny.
Dla kogo wsparcie? |
Świadczenie przysługuje dla dziecka lub osoby uczącej się w: szkole podstawowej, dotychczasowym gimnazjum, szkole ponadpodstawowej i dotychczasowej szkole ponadgimnazjalnej, szkole artystycznej, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, w innych placówkach edukacyjnych: w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku szkolno - wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym oraz ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym. Świadczenie Dobry Start przysługuje na wniosek, raz w roku, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
Świadczenie Dobry Start przysługuje także w przypadku:
Ważne! Program nie przysługuje na dziecko uczęszczające do przedszkola, w tym realizujące roczne przygotowanie przedszkolne ( tzw. „zerówka”) w szkole podstawowej, a także w przedszkolu lub w innej formie wychowania przedszkolnego. Nie obejmuje również studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych. Świadczenie Dobry Start nie przysługuje:
|
Jak otrzymać świadczenie? |
Aby otrzymać wsparcie należy złożyć wniosek (MOPR). Może to zrobić rodzic dziecka (matka lub ojciec), opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej, osoby uczące się będące osobami usamodzielnianymi w rozumieniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
|
Kiedy i gdzie można składać wnioski |
Internetowo wnioski można składać od 1 lipca do dnia 30 listopada danego roku za pomocą systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny, przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną (nie dotyczy pieczy zastępczej). W wersji papierowej wnioski można składać od 1 sierpnia do dnia 30 listopada. Wnioski przyjmowane będą w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie, ul. Przyjaźni 5. Wnioski składane na dzieci przebywające w pieczy zastępczej – ul. Przemysłowa 2. Jeżeli w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia o niepełnosprawności, zostanie złożony wniosek o ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start, świadczenie przysługuje, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1, toczyło się postępowanie o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności. UWAGA! Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Wniosek złożony po tym terminie nie zostanie rozpatrzony. |
Kiedy rodzina otrzyma wsparcie? |
Ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku, przy czym, w przypadku prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu, ustalenie prawa oraz wypłata przysługującego świadczenia nastąpi nie później niż do dnia 30 września. Na wnioski złożone we wrześniu, październiku lub listopadzie ustalenie prawa do świadczenia oraz jego wypłata nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami. |
Gdzie można pobrać wnioski? |
Wnioski do pobrania w wersji elektronicznej dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej oraz na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie, pod adresem: http://www.moprkonin.lm.pl. Wnioski do pobrania w wersji papierowej dostępne będą od 2 lipca w siedzibach Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie:
Przyznanie świadczenia Dobry Start nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania świadczenia Dobry Start oraz roztrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia Dobry Start wymaga wydania decyzji. Organ właściwy przesyła wnioskodawcy informacje o przyznaniu świadczenia Dobry Start na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej organ właściwy odbierając wniosek od wnioskodawcy informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu świadczenia dobry start. |
Prezentacja o programie 'Dobry Start'